torsdag 2. juli 2015

Popsugar ultimate reading challenge 2015- noe må man jo fylle dagene med

En av grunnene til at jeg fikk ut fingeren å lagde denne bloggen her var at jeg bestemte meg for å bli med på den utfordringen her og da måtte jeg jo nesten ha et sted å dele den.



Siden jeg har Goodreads så var det jo ikke vanskelig å finne ut hvilke bøker jeg har lest i år og det viste seg at jeg faktisk er halvveis sånn circa akkurat halveis i året så det passa jo fint.

Min egne regler for deltagelse er:
* En bok kan bare telle som en hake. Den vanlige reglen er jo at en bok kan brukes til tre utfordringer, men det hadde blitt litt enkelt synes jeg.
Jeg skal så godt det er mulig bare bruke bøker jeg allerede har hjemme siden jeg har gitt meg selv kjøpestopp på bøker ut året(det renner over av bøker her), men biblioteksbøker er greit som en siste utvei.

Det er vel egentlig det, legger ved en liste over hvilke bøker som er brukt på hvilken utfordring:
  1. A book with over 500 pages, The Wise Man's fear av Patrick Rothfuss, 1008sider
  2. A classic romance, read, Pan av Knut Hamsun
  3. A book that became a movie, ikke lest
  4. A book published this year, read, Half Wild av Sally Green
  5. A book with a number in the title,  Den sorte tråden: Europeisk høyreradikalisme fra 1920 til i dag av Øyvind Strømmen
  6. A book written by someone under 30, Profetien om Laura av Aleksander Sandtorv, ikke utgitt(men skal bli det og da bør dere kjøpe den :) )
  7. A book with nonhuman characters, Odinsbarn av Siri Pettersen
  8. A funny book, ikke lest
  9. A book by a female author, Råta av Siri Pettersen
  10. A mystery or thriller, Når den døde våkner by Knut Lindh
  11. A book with a one word title, Sult av Knut Hamsun
  12. A book of short stories,  Sorte mor av Ingvar Ambjørnsen
  13. A book set in a different country, Fenrir av M.D. Lachlan,
  14. A nonfiction book, Hamsun- svermer og erobrer avIngar Sletten Kolloen
  15. A popular authors first book, ikke lest
  16. A book from an author you love that you haven't read yet, ikke lest
  17. A book a friend recommended, ikke lest
  18. A Pulitzer Prize-winning book, ikke lest
  19. A book based on a true story, ikke lest
  20. A book on the bottom of your WTR list, ikke lest
  21. A book your mom loved, ikke lest(og her kan jeg slite litt siden min kjære mamma gikk bort for 27 år siden, men jeg jobber med saken)
  22. A book that scares you, ikke lest
  23. A book more than 100 years old, Niels Klims underjordiske rejse av Lugvig Holberg, første gang utgitt i 1741
  24. A book based entirelry on it's cover, ikke lest
  25. A book you were supposed to read at school, but didn't,ikke lest
  26. A memoir, På gjengrodde stier av Knut Hamsun
  27. A book you can finish in a day, Coraline an Neil Gaiman
  28. A book with antonyms in the title, ikke lest
  29. A book set somewhere you always wanted to visit, holder på med Neverwhere av Gaiman(har aldri fått rota meg til London noe som er litt flaut)
  30. A book that came out the year I was born, ikke lest
  31. A book with bad reviews,  Snøstorm og mandelduft by Läckberg(og det var virkelig bra den var kort for de anmeldelsene var rettferdige)
  32. A trilogy, Wicked Willow trilogy av Yvonne Navarro
  33. A book from your childhood, ikke lest
  34. A book with a love triangle, ikke lest
  35. A book set in the future, ikke lest
  36. A book set in high school, Circeln av Mats Strandberg og Sara Bergmark Elfgren
  37. A book with a colour in the title, ikke lest
  38. A book that made you cry The Name of the Wind av Patrick Rothfuss(tårer i øya får holde her da jeg aldri tror jeg har grått skikkelig av en bok)
  39. A book with magic, Terry Lupin and the Forest Guard av FehWithy(Harry Potter fanfic)
  40. A graphic novel, read, Buffy Season 8 Library edition 1 av Joss Whedon med fler
  41. A book by an author you never read before Rivers of London av Ben Aaronovitch
  42. A book you own, but have never read, ikke lest
  43. A book that takes place in your home town, ikke lest
  44. A book that was originally written in another language, ikke lest(her teller jeg ikke engelsk og svensk siden jeg leser det sånn circa like enkelt som norsk)
  45. A book set during christmas, ikke lest
  46. A book written by an author with the same initials as me, ikke lest(dette viste seg å bli veldig vanskelig hvis jeg tok med mellomnavnet mitt så det får holde med for og etternavn fant jeg ut)
  47. A play, ikke lest
  48. A banned book, ikke lest
  49. A book based on or turned into a tv show, A Clash of Kings av G.R.R. Martin
  50. A book you started, but never finished, ikke lest


    Så det var det, noen få der som kan bli litt vanskelig, men det hadde jo ikke vært en utfordring uten!




4 kommentarer:

  1. Ser det er flere som har prøvd seg på den lista. Selv har jeg mer enn nok med å følge lista som jeg skriver måned for måned over bøker jeg skal lese. Trenger ikke mer detaljerte lister enn det. Da blir det så rotete:) Men det blir artig å se målene du har satt deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir artig å se deg gå løs på målene du har satt deg, mente jeg å skrive:)

      Slett
  2. Så gøy å se Profetien om Laura på listen din! Gleder meg til å sende deg et ferdig eksemplar:)

    SvarSlett